בלעדי • אחרי 8 שנים: הרב של 'זכרון' יעמוד בראשות 'הכשרות הארצית'

איתי גדסי | צילום: יוטיוב 4 Comment on בלעדי • אחרי 8 שנים: הרב של 'זכרון' יעמוד בראשות 'הכשרות הארצית'
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מועצת הרבנות צפויה להחליט על הרב שיעניק את הכשרות הארצית: באיחור של שמונה שנים ייבחר ככה"נ הרב מרדכי אברמובסקי רבה של זכרון יעקב לאחראי הכשרות הארצית שתיתן כשרות ארצית על ידי הרבנות הראשית.

כבר לפני שמונה שנים הוחלט בישיבת מועצת הרבנות הראשית כי הרב אברמובסקי ימונה לאחראי הכשרות הארצית. מסיבות שטרם ברורות, מעניק הכשרות בפועל היה רבה של נתניה הרב דוד חיים שלוש. לאחרונה, בשל גילו המופלג (96), ביקש הרב שלוש להעביר את הסמכות לרב אחר.

מערך "הכשרות הארצית" נועד לתת כשרות למפעלים או בתי עסק שבתחומם אין מועצה דתית, כדוגמת מפעלים בישובים ערביים, או באזורי תעשייה רחוקים. הדבר החל לפני כחמש עשרה שנה בעקבות זיופים במגזר הלא יהודי – מקומות בהם אין רב מקומי.

גוף הכשרות הארצי אינו שייך לרבנות הראשית, אלא הוא בסמכותה של מועצת הרבנות להעניק לרב או לגוף את הסמכות לתת כשרות.

בהחלטת מועצת הרבנות הראשית משנת 2012 נכתב כי "מועצת הרבנות הראשית לישראל מסמיכה את הרב דוד שלוש שליט"א, רב העיר נתניה, כנותן הכשר במקומות בהם אין רב מקומי מכהן בפועל. תעודות הניתנות לבעלי העסקים וכדו' תחת הכותרת 'הרבנות לכשרות ארצית' ינתנו בכפוף ועל פי נהלי אגף הכשרות הארצי".

כיום, בשל בעיות שונות בתפקוד המועצה הדתית בנתניה, יעלה הנושא לדיון חוזר, וכפי המסתמן ייבחר רבה של זכרון יעקב לנותן הכשרות הארצית, אותה תתפעל המועצה הדתית בראשותו של רפי מנת.

מדוברות הרבנות נמסר כי "הרב שלוש, רב העיר נתניה פנה למועצת הרבנות הראשית לישראל וביקש לסיים את תפקידו כרב מערכת הרבנות לכשרות ארצית".

"בימים אלו, נערכים דיונים בשיתוף עם גורמי המקצוע ברבנות הראשית, כדי למנות רב, מבין רבנים הערים ברחבי הארץ, עליו תוטל האחריות לרבנות לכשרות ארצית", אמרו ברבנות והוסיפו כי "ההחלטה תובא לאישור מועצת הרבנות הראשית לאחר סיום הדיונים המקצועיים בעניין".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    האדם הנכון במקום הנכון

  2. 3

    תצילו את הכשרות מציפורני הרשע של הרב זילבר כהן

  3. 1

    מעניין.. זה לא הרב שגר בנתניה והוא בעצם הרב של זכרון יעקב? או שזה סתם צירוף מקרים…